Facultatea de Inginerie Electrică și Energetică

Ce poți să devii

  • Inginer de cercetare în electrotehnică/ electroenergetică
  • Inginer proiectant sisteme electrice / electroenergetice
  • Proiectant sisteme de securitate
  • Inginer programare și optimizare a instalațiilor electrice/ electroenergetice
  • Inginer tehnologii informatice
  • Inginer testare sisteme electrice/ electroenergetice
  • Inginer conducere și control sisteme electrice/ electroenergetice
  • Inginer producție

Condiții de admitere

Înscriere admitere

1. La unul dintre centrele de admitere
2. Online, prin intermediul platformei Enroll

Dosarul de înscriere online va conține copii scanate color ale tuturor documentelor, în format PDF, JPG sau PNG.
Dimensiunea maximă a unui document este de 5MB.
Pentru candidații înscriși online și admiși la forma fără taxă (buget), în dosarul fizic sunt necesare documentele de studii în original (diploma de bacalaureat, foaia matricolă)
Pentru candidații care au fost admiși la forma cu taxă, în dosarul de înscriere fizic nu sunt necesare documente de studii în original.

Documente necesare

  1. Fișa de înscriere (aceasta va fi generată prin platforma Enroll, în urma completării tuturor informațiilor solicitate);

  2. Copie după diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă

    • Dacă ai promovat examenul de bacalaureat în sesiunea de vară 2025/2026, se acceptă și adeverința substitut eliberată de către instituția de învățământ. Însă, la etapa de confirmări, este necesar să aduci diploma la facultate în original, dacă ai fost admis la o formă de învățământ fără taxă.
  3. Copie după foaia matricolă cu notele obținute pe parcursul liceului;

  4. Copie după cartea de identitate;

  5. Copie după certificatul de naștere;

  6. Adeverință medicală eliberată de medicul de familie din care să rezulte aptitudinea medicală pentru domeniile la care se înscrie candidatul. Candidații cu afecțiuni cronice vor prezenta adeverințe medicale vizate de medicul de familie în care se va preciza, în mod expres, gradul deficiențelor în funcție de localizarea acestora, pe baza diagnosticului stabilit de medicul specialist.

  7. 4 fotografii tip diplomă;

  8. Dovada achitării taxei de înscriere;

  9. Acte scutire taxă de înscriere (după caz, cf. art. 23 din Metodologie admitere)

    Opțional – în cazul în care candidatul solicită scutirea de la taxă

  10. Copie după diploma de licență sau adeverință de absolvire și foaia matricolă (În cazul candidaților deja licențiați sau cu adeverință de absolvire);

  11. Copie după adeverința de student și foaia matricolă parțială (În cazul candidaților deja studenți);

  12. Declarație pe proprie răspundere (realizată la notar), privind nefinanțarea/finanțarea anterioară de la bugetul statului pentru urmarea de studii superioare (În cazul candidaților care au absolvit liceul înainte de 2025 și doresc să se înscrie pe locurile fără taxă).


Situații în care se poate solicita scutirea de taxă. Acte scutire taxă de înscriere

Sunt scutiți de plata taxei de înscriere, candidații aflați în una din următoarele situații:

  • Tinerii cu vârsta până în 26 de ani, copii ai personalului didactic și didactic auxiliar din învățământul preuniversitar, copii ai personalului din învățământul superior, personal aflat în activitate sau pensionat din sistemul de învățământ. În această situație, candidatul va anexa următoarele înscrisuri: adeverință emisă de instituția de învățământ care să ateste situația părintelui/părinților;

  • Candidatul este angajat al UPT – în această situație va anexa adeverință care atestă calitatea de angajat;

  • Copii cu vârsta de până la 26 de ani, orfani de unul sau ambii părinți. În această situație, candidatul va anexa în copie următoarele înscrisuri: certificatul/certificatele de deces al/ale părintelui/părinților;

  • Provin de un centru de plasament instituționalizat. În această situație, candidatul va anexa în copie următoarele înscrisuri: adeverință de la centrul de plasament;

  • Răniți în lupta pentru victoria Revoluției din Decembrie 1989. În această situație, candidatul va anexa în copie următoarele înscrisuri: titlu emis conform Legii nr. 341/2004;

  • Copiii, cu vârsta de până în 26 de ani, proveniți din familii monoparentale. În această situație, candidatul va anexa înscrisurile care probează că provine dintr-o familie monoparentală (de exemplu – hotărârea judecătorească definitivă de divorț a părinților, însoțită de o declarație autentificată la notar a părintelui cu privire la existența familiei monoparentale);

  • Persoanele aflate în risc de a-și pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai din cauza unor situații de boală, dizabilitate, sărăcie. În această situație, candidatul va anexa înscrisurile care probează situația sa materială (documente medicale și declarație privind numărul de membri ai familiei, cu adeverințe din care rezultă că venitul familiei este sub salariul minim pe economie, în ultimele 12 luni), din care comisia de admitere poate constata că plata taxei de înscriere este de natură a-l periclita capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice.

Calendarul admiterii

Activitate Mod derulare

Perioadă

Preînscriere candidați: Online prin Enroll: 
https://admitere.upt.ro/

01.06.2025 – 29.06.2025 până la ora 14:00

Înscriere candidați:

Online prin Enroll: 
https://admitere.upt.ro/

sau

Fizic la facultate
 

 

 

 

sau

Fizic în centrele zonale de admitere

30.06.2025 – 12.07.2025 până la ora 14:00

 

30.06.2025 – 12.07.2025 până la ora 16:00, astfel:

30.06.2025 – 04.07.2025, 09:00 – 16:00

05.07.2025, 09:00 – 14:00

07-11.07.2025, 09:00 – 16:00

12.07.2025, 09:00 – 14:00

 

02.07.2025 – 04.07.2025, orele 9:00 – 16.00

10.07.2025 – 11.07.2025, orele 9:00 – 16.00

12.07.2025, orele 9:00 – 14.00

Concurs de dosare 12.07.2025
Afișare rezultate concurs: Fizic și Online prin Enroll 12.07.2025, ora 20:00          
Confirmări Runda I:

Fizic la facultate
sau

Fizic în centrele zonale de admitere
sau

Online prin Enroll dacă dosarul de înscriere conține originalul diplomei de bacalaureat și foaia matricolă sau se confirmă un loc cu taxă *

14.07.2025 – 15.07.2025, 9:00 – 16:00

14.07.2025 – 15.07.2025, 9:00 – 16:00

 

14.07.2025 – 15.07.2025, până la ora 16:00

Afișare Runda II: Fizic și Online prin Enroll 15.07.2025, ora 20:00                                            
Confirmări Runda II:

Fizic la facultate

sau
Fizic în centrele zonale de admitere

sau
Online prin Enroll dacă dosarul de înscriere conține originalul diplomei de bacalaureat și foaia matricolă sau se confirmă un loc cu taxă

16.07.2025, 9:00 – 16:00

16.07.2025, 9:00 – 16:00

 

16.07.2025, până la ora 16:00

Afișare Runda III: Fizic și Online prin Enroll 16.07.2025, ora 20:00      
Confirmări Runda III:

Fizic la facultate
sau

Online prin Enroll dacă dosarul de înscriere conține originalul diplomei de bacalaureat și foaia matricolă sau se confirmă un loc cu taxă *

17.07.2025, orele 9:00 – 14:00  

 

17.07.2025, până la ora 14:00

Rezultatele finale: Fizic și Online prin Enroll

17.07.2025, ora 20:00

Centre de admitere

La nivel de facultate:

Nr. crt Facultate

Adresă centru de înscriere

Telefon E-mail Adresă web
1. Inginerie Electrică și Energetică TimișoaraBd. Vasile Pârvan nr.2, parter, holul principal

0752-395038

0256-403385

admitere.iee@upt.ro www.et.upt.ro

Zonale:

Nr. crt Locație

Adresă centru de înscriere

Telefon*
1. Reșița Colegiul Național TRAIAN LALESCU – Bld. Al. I. Cuza, Nr. 7 – clădire ciclul primar 0726165610
2. Arad Colegiul Național MOISE NICOARĂ –  P-ţa. Margareta Bibici nr.1 0756079629
3. Deva Colegiul Național DECEBAL – Strada 1 Decembrie 1918, Nr. 22 (intrarea dinspre str. A. Șaguna) 0725890980
4. Drobeta Turnu Severin Colegiul Național Pedagogic ȘTEFAN ODOBLEJA –  Str. Crișan, Nr. 48 0720069500
5. Târgu Jiu Colegiul Național SPIRU HARET – Str. 1 Decembrie 1918, Nr. 106 0725890944
6. Oradea Colegiul Național EMANOIL GOJDU, Str. Spiru Haret, Nr. 3-5 0725890950

 

Luni – Vineri:
orele 9.00 – 16.00
Telefon*- doar pe perioada funcționării centrului de admitere
 

Taxe

Taxele de admitere în UPT pentru anul universitar 2025/2026, sesiunile iulie și septembrie 2025, pentru cetățeni români, respectiv din state membre ale Uniunii Europene, state aparținând Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene:

  • taxa de înscriere: 
  • pentru candidații care transmit dosarul online,  pe platforma Enroll,  (fără diploma de bacalaureat) în perioada de pre înscriere 01.06.2025-29.06.2025, este de 100 lei pentru toate formele de învățământ și toate tipurile de concurs;    
  • pentru candidații care se înscriu ulterior acestei perioade este de 150 lei pentru toate formele de învățământ și toate tipurile de concurs;     
  • Obs. taxa de înscriere oferă candidatului posibilitatea de a participa la concursul de admitere organizat la maxim două secțiuni. Dacă un candidat se înscrie la mai mult de două secțiuni, va trebui să achite mai multe taxe conform regulii de mai sus.
  • taxa de înmatriculare: 100 lei pentru toate formele de învățământ și toate tipurile de concurs;
  • taxa de solicitare a echivalării studiilor absolvite: 150 lei; se percepe doar candidaților declarați admiși și trebuie achitată deodată cu taxa de înmatriculare;

Cuantumurile taxelor de studii pentru studenții admiși în anul I, începând cu anul universitar 2025 – 2026, pentru cetățeni români, respectiv din state membre ale Uniunii Europene, state aparținând Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene, cetățeni britanici și românii de pretutindeni:

pentru ciclul de studii LICENȚĂ
Științe ale comunicării

 

3000 lei/an

Științe administrative
Limbi moderne aplicate
Domeniile tehnice                     

 

4020 lei/an

Informatică
Arhitectură– programul de studii ”Mobilier și amenajări interioare”
Arhitectură – programul de studii ”Arhitectură” 4680 lei/an

Pentru ceilalți ani de studiu cuantumul taxelor de studii pentru anul universitar 2025-2026, pentru cetățeni români, respectiv din state membre ale Uniunii Europene, state aparținând Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene, cetățeni britanici și românii de pretutindeni, va fi după cum urmează:

pentru ciclul de studii LICENȚĂ
Științe ale comunicării

 

2550 lei/an

Științe administrative
Limbi moderne aplicate
Domeniile tehnice                     

 

3600 lei/an

Informatică
Arhitectură– programul de studii ”Mobilier și amenajări interioare”
Arhitectură – programul de studii ”Arhitectură” 4200 lei/an

 

Oportunități de carieră

#AngajabilitateRidicată #LaboratoareModerne #PracticaPePrimulLoc

Prioritatea Facultății de Inginerie Electrică și Energetică este să pregătească specialiști de talie internațională în domeniile inginerie electrică și electroenergetică. Pentru a răspunde acestor provocări, facultatea, împreună cu cei mai importanți angajatori din regiunea de vest a României au pregătit programe multidisciplinare, în care pe lângă disciplinele tradiționale s-au introdus o serie de discipline care să faciliteze integrarea tehnologiilor noi.

#Inginer #AngajațiPeToateMeridianeleLumii #Antreprenor 

Absolvenții Facultății de Inginerie Electrică și Energetică au diverse posibilități de angajare și pot construi o carieră de succes în diverse domenii: automatizarea proceselor industriale, proiectarea/ dezvoltarea echipamentelor cu electronică de putere, industria automotive, proiectarea, execuția și exploatarea instalațiilor electrice la orice nivel de tensiune, a sistemelor de alimentare cu energie electrică, a sistemelor de iluminat; manageri energetici, producere, transport și distribuție energiei electrice, sisteme de supraveghere și a sistemelor de compensare a puterii reactive/ deformante. Atât flexibilitatea, cât și larga acoperire a domeniilor din cadrul facultății, permit absolvenților cu spirit antreprenorial să își pornească și să dezvolte propriile afaceri.

Oportunități de angajare:

– Nokia
– Hidroelectrica
– Continental
– Rețele Electrice (fostul e-Distribuție)
– ZF Romania
– Transelectrica
– DRÄXLMAIER Romania
– Distribuție Oltenia
– Forvia
– Vitesco Technologies
– FEV etc.

Descoperă specializările pentru studiile universitare de master